UBRUSY VYPRÁVÍ...

CENA MĚSTA SÁZAVA

 Je to pár měsíců nazpět, co jsem s partnerem navštívila město Sázava. Tehdy jsem si uvědomila, jak krásné a zelené město plné historie to je. Nadcházející podzim jsem shodou okolností byla požádána radními města Sázava o vytvoření ocenění za úctyhodné činy pro jeho občany. Jednalo se o dvě vyznamenání za záchranu života. Hned jsem věděla, že by v něm neměly chybět právě přírodní motivy - listy památných stromů, které jsou pro toto město typické a zároveň působí i slavnostně. Poslední dobou se navíc čím dál více snažím odpoutat od digitální tvorby a stále raději beru do ruky tužku nebo štětec. A to se odrazilo i na tomto návrhu. Vznikla "malovaná grafika". Pro umocnění výjimečnosti ocenění jsme s klientem vybrali pro tisk perleťový papír.

VÁNOČNÍ DUCH

 Když je potřeba na poslední chvíli ozvláštnit vánoční dárky pro zákazníky, snadno lze sklouznout k nějakému klišé. Ani tak ale není třeba chodit pro nápady daleko. Důležitý je přeci ten vánoční duch! A proto jsem jednoho takového vytvořila a připojila ke každému dárku. Struktura pleteného svetru spolu s hřejivým veršem padnuli přímo na míru charakteristickému přírodnímu stylu veškerých vánočních materiálů firmy Sabris pro rok 2018.

ZÁŽITKOVÉ PIVO

 Všechno má, jak se říká, své. Stejně tak čepování a pití piva uctívá své zákonitosti a kulturu. Když mě Dan Frémund poprosil o vytvoření loga pro jeho projekt, neváhala jsem. Koncept zážitku spočívá v tom, že zákazníky, kteří se přihlásí, zábavnou formou seznamuje s tím, jak odlišně čepované pivo chutná různě, jak se pozná kvalitně připravený zlatý mok a to prokládá různými historkami a "perličkami" z pivní historie. Líbí se mi, že tímto zároveň zvyšuje nároky zákazníků na restaurační služby, kde tento nápoj často nedosahuje kvalit, jakých by měl. Oceňuji profesionalitu, takže každou takovou osvětu ráda tímto způsobem podpořím. Pan Frémund si ihned jeden ze tří návrhů vybral a výsledkem je graficky čistý logotyp, snadno použitelný pro každé médium. Mým záměrem bylo promítnout do loga tradici, zážitek a získané informace. Propojila jsem tradiční plzeňský půllitr se znázorněním diváků, kteří se po absolvování tohoto zážitku stanou králi pivní kultury :)  

CLOUDNÝ ROK

 Firemní dárky pro zákazníky, to je má každoroční výzva. Co vymyslet, aby to nebylo nudné a ohrané, aby to bylo výstižné a zároveň cenově přijatelné? Není lehké vytvořit dárek pro zákazníky firmy propojující tak těžko uchopitelné obory, jako jsou IT a management. Přesto se i tady v roce 2017 našlo něco, co bylo až nečekaně inspirativní. V té době již nějakou dobu trval trend Cloudových úložišť. Opřít se o tento fenomén při výrobě firemních prezentů, byla jasná volba. "Cloud" - v překladu z angličtiny "mrak" je pro designera velmi hravý prvek, který podněcuje fantazii. Hned jsem měla spoustu variant, jak daný úkol vyřešit. Navrhla jsem, že si necháme vyrobit zhruba 300 vykrajovátek ve tvaru mráčku, což se zdálo docela jednoduché. Jenomže dostat je v požadovaném materiálu, tvaru a množství, se ukázalo jako takřka nemožné. Naštěstí, díky mým báječným, obětavým kolegyním a ve spolupráci se skvělou biopekárnou Zemnaka, byly tyto "Cloudné" vánoční perníčky včas připravené. Jako roztomilá a zároveň praktická ozdoba se na dárky připevňovala na míru zhotovená vykrajovátka.

ADINKRA SYMBOLS

 Jako vizuální oživení jedné z kanceláří firmy jsem zvolila kreativně zpracované portréty členů managementu, marketingu i HR. Přemýšlela jsem, jaké zvolit téma, aby se šikovně vázalo ke všem pozicím. Zároveň jsem chtěla do výsledného vzhledu všechny kolegy zapojit a dostat zpětnou vazbu k chystanému "mini projektu". K dekorativnímu africkému umění mám blízko již dlouho a moc mě baví symbolika jeho vzorů a znaků. Adinkra symboly, to je soubor desítek znaků, z nichž každý má svůj vlastní význam. Vychází z konceptu aforismů, které mohou oznčovat životní filosofii, postoje, či vlastnosti. Vytvořila jsem seznam těchto znaků a poprosila své kolegy, aby každý znich vybral jeden, jim nejbližší. Z těchto tvarů jsem potom složila mozaiku obrazů, které jsem sladila do firemních barev. Jméno symbolu a kolegy, kterému ten který přísluší, jsem umístila do každého obrázku. Jedna celá stěna kanceláře, která je takto vyzdobena, tedy zároveň spojuje a charakterizuje osoby v ní pracující.  

DIGITÁLNÍ TRANSFORMACE

 Konference DOCURIDE je odborná konference, která reaguje na aktuální témata a technologické inovace pro řízení podniků, zejména v oblasti zvyšování efektivity a výkonnosti. V roce 2015 byla zaměřena na konkrétní business, změněný a modernizovaný v duchu digitální transformace. Již několikátý rok po sobě jsem pro konferenci vytvářela vizuální styl, který se promítl do propagačních materiálů, webu, materiálů pro účastníky a interiéru konference. Téma digitální transformace jsem převedla do grafického jazyka pomocí kosočtvercového rastru. Spojováním a rozpojováním přímek rastru vznikaly hravé obrazce, které znázorňují variabilnost zmíněné digitalizace. To se asi nejvíce podařilo promítnout do úvodní animované upoutávky. Vesmírné obrázky znamenající pokrok jsem zakomponovala do výzdoby prostor konference a na trička.

VE ZNAMENÍ OPICE

 Rok 2016 se nesl ve znamení opice. Podle čínského kalendáře měl být inovativní, přát novým nápadům a příležitostem. To skvěle korespondovalo s firmou zaměřenou na IT a management, proto jsem se držela této tématiky. Při vymýšlení dárků, které každoročně dostávají zákazníci firmy Sabris na konci roku, jsme se jako tým rozhodli pro tradiční pozornosti. Mým cílem je však prezentovat firmu nekonvenčně, takže k předmětu, který se dříve nebo později spotřebuje, jsem se rozhodla připojit i malou vzpomínku na tuto firmu. Kvalitní čokolády, vína a jiné pochutiny jsem oživila dřevěnou opicí symbolizující nadcházející rok a originálním přáním. To celé zároveň mělo připomínat vánoční skleněnou kouli, z níž část - dřevěná opička se dala využít jako dekorace na vánoční stromek nebo čehokoli jiného dle fantazie obdarovaného.

PÉEFKO

 Existují projekty, ke kterým když se i po létech vrátím, mám z nich dobrý pocit a mohu je nazvat tzv. "srdcovkou". Mezi ně patří i návrhy pro Skupinu ČEZ. A myslím, že k nim není třeba nic dodávat.